Spiedini di pollo marinati



Ingredienti / Ingredients:

  • 400 g di filetti di pollo / chicken breasts

  • 700 g di ananas fresco / fresh pineapple

  • 1 limone / lemon

  • 50 g di arachidi tostate / roasted peanuts

  • 1 cucchiaio di miele / tablespoon of honey

  • sale e pepe / salt and pepper

Preparazione / Preparation:


Taglia i filetti di pollo a listarelle spesse 2 cm e mettili in una terrina. Stempera il miele con il succo di limone, sala, insaporisci con abbondante pepe e versa sul pollo. Lascia marinare la carne per 30 minuti poi scolala e infila le listarelle su dei lunghi spiedini di legno.

Sbuccia l'ananas e taglialo a dadini, mettilo in una larga teglia, appoggiaci sopra gli spiedini e bagnali con la marinata. Inforna la teglia a 220° per circa 15-20 minuti. Poco prima che la cottura sia terminata, distribuisci sugli spiedini le arachidi spezzettate, quindi accendi il grill del forno e fai dorare bene per qualche minuto.


Cut the chicken breasts into strips of 2 cm thick and place them in a bowl. Dilutes the honey with the lemon juice, add salt, plenty of pepper and pour over the chicken. Leave to marinate the meat for 30 minutes then drain it and shoves the strips on the long wooden skewers.
Peel the pineapple and cut into cubes, put in a large pan, stand over the skewers and sprinkle it with the marinade. Bake the pan at 220 degrees for about 15-20 minutes. Just before cooking is finished, distribute chopped peanuts on skewers, then turn on the grill and let brown well for a few minutes.

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Gnocchi di zucca

Torta al cioccolato per il mio compleanno

Spring but not spring